Over ons

Achteraf betalen lijkt heel gewoon, maar geldt dit ook online? Webwinkels bieden consumenten uiteenlopende betaalmogelijkheden. De meeste betaalopties bestaan echter uit een volledige vooruitbetaling. Online achteraf betalen is in veel gevallen nog niet standaard opgenomen in de online kassa, terwijl dit juist een bekende en vertrouwde wijze van betalen is. Ook ontvangt een groot deel van de consumenten liever eerst het product alvorens te betalen. AfterPay, opgericht in 2010, maakt het mogelijk om veilig en vertrouwd achteraf te betalen. De dienstverlening van AfterPay is toegankelijk, gemakkelijk en betrouwbaar.

 

AfterPay is uitgegroeid tot een toonaangevend bedrijf met een specialisme in de dienstverlening rond online achteraf betalen. De no-nonsense en transparante manier van doen bleef ook internationaal niet onopgemerkt en in 2014 werd AfterPay dan ook onderdeel van de Arvato Bertelsmann groep, onderdeel Financial Solutions, met meer dan 6000 werknemers, verdeeld over in 21 landen. Bertelsmann is een internationaal mediabedrijf dat wereldwijd actief is op het terrein televisie, boeken, tijdschriften, dienstverlening en drukkerijen. Met deze internationale actieradius verbreedt AfterPay letterlijk en figuurlijk haar horizon. 

AfterPay is geïntegreerd in duizenden webshops en werkt samen met professionele leveranciers en partners en blijft continu bezig met innoveren. Zo is AfterPay nauw betrokken bij verschillende innovatieve Omnichannel projecten waarbij niet alleen online kan worden gekozen voor AfterPay, maar ook in winkels.

Missie

 

De basis van AfterPay is dit: wij willen consumenten een makkelijke, betrouwbare en veilige betaalmethode bieden, waarbij hij of zij zelf kan bepalen wanneer ze betaalt. We zijn hard onderweg om een betaalmethode te worden die standaard is opgenomen in de kassa van grote betaalspelers. Dat betekent dat je straks naast iDeal en PayPal bij veel retailers ook standaard voor AfterPay kunt kiezen.

We laten geen dag voorbij gaan zonder onze diensten nog meer op de behoeften van de consument af te stemmen. Om hen nog meer regie te geven over hun doen en laten als het om kopen en betalen gaat. 

We gaan meer dan ooit de customer journey, het traject dat de klant aflegt van webshop tot en met de bedankmail, verfijnen en monitoren. Op welke device of via welke techniek dan ook. We willen namelijk nog beter weten wat consumenten nu, maar vooral ook in de toekomst van ons vragen. Want de consument zit nou niet bepaald eenvoudig in elkaar: hij kan vele gedaantes en koopgewoontes aannemen. Door al die kennis over consumenten en consumentengedragingen zullen we ons nog meer onderscheiden, en als kennisbank van onschatbare waarde zijn voor de webwinkels.

  

Ook wat betreft technologie hebben we een duidelijke missie. We gaan state-of-the-art selfservice platformen (apps) ontwikkelen en vervolmaken. Precies in lijn met het innovatieve karakter van ons bedrijf. Zodat de consument, waar hij ook is en wat hij ook wil, nog meer regie heeft over snel, makkelijk en eenvoudig betalen. Want de muisklik is in vele gevallen al vervangen door de ‘swipe’ en betalen met een ‘knipoog’ is geen toekomstmuziek meer. AfterPay zal erbij zijn.

Visie

 

Een merk, zoals AfterPay, is meer dan het feitelijke product of de zichtbare dienst dat het vertegenwoordigt. Een merk roept namelijk gevoel en emotie op. Helaas is de publieke opinie over de financiële sector de laatste jaren behoorlijk negatief geworden. Wie dus in deze sector een positieve merkassociatie wil opbouwen, zelfs geliefd wil worden, moet met veel oordelen en soms ook vooroordelen afrekenen.

Onze merkwaarden zijn daarbij van levensbelang. De intrinsieke waarden van AfterPay, oftewel de ‘harde’ waarden, worden vooral gevormd door wat onze dienst feitelijk biedt. De ‘zachtere’ emotionele merkwaarde zit ‘m in welke gevoelens dat oproept bij onze gebruikers. En het één is het gevolg van het ander.

 

 

 

 

 

 

Intrinsieke waarde
Vanaf dag één hebben de AfterPayers een heel duidelijk doel voor ogen gehad: van AfterPay een bekende betaalmethode maken die op positieve wijze bijdraagt aan de winkelervaring van haar gebruikers. Het bleek een schot in de roos. Want de intrinsieke merkwaarde van het merk AfterPay is precies dát geworden wat ze toen al voor ogen hadden. Wanneer je kiest voor AfterPay profiteer je van eigentijdse online, mobiele en omnichannel betaalproducten.

De emotionele waarde
De emotionele waarde van AfterPay bereikt gevoelslagen als ‘lifestyle’, ‘modern’ en ‘betrouwbaar’. En dat is ook precies de bedoeling. Want wie AfterPay kiest, kiest service. AfterPay weet alles van het moderne online betalingsverkeer en helpt je als je een vraag of probleem hebt. AfterPay is een merk dat een toegankelijke, vriendelijke en hulpvaardige associatie oproept. Optimaal dienstbetoon, kort gezegd.

 

Ga naar boven