Retourneren & achteraf betalen

Lees hier alles over het terugsturen van een AfterPay-bestelling

 

Je hebt een bestelling gedaan met AfterPay als betaalmethode en wilt om wat voor reden dan ook retourneren. Hoe werkt het als je je bestelling of een gedeelte daarvan wilt terugsturen naar de webwinkel? We leggen het je graag uit. Let wel op, de retourvoorwaarden van de webwinkel zijn altijd leidend. 

 

Door de huidige situatie sinds de corona-uitbraak is het mogelijk dat jij iets meer tijd nodig hebt om je pakket retour te sturen en de webwinkel meer tijd nodig heeft om je retour te verwerken. Via de de AfterPay app kun je ons laten weten dat je iets retourneert. Wij pauzeren dan tijdelijk je betaling, zodat je retour in de tussentijd verwerkt kan worden. Lees snel verder voor meer informatie. 

 

 

 

De hele bestelling retour

Als je je volledige bestelling wilt retourneren, dan hoef je vaak niets meer te betalen. Wel kan het zo zijn dat de webwinkel kosten rekent voor het retour sturen van je bestelling. Lees de voorwaarden van de webwinkel goed door om te weten of hier kosten aan zijn verbonden. Is dit het geval? Dan blijven deze kosten staan op je betaaloverzicht.

Zorg altijd dat je het restantbedrag betaalt voor de uiterste betaaldatum of pauzeer je betaling via de AfterPay app.

Een deel van je bestelling retour

Wanneer je je bestelling gedeeltelijk wilt retourneren, betaal je alleen voor het gedeelte wat je houdt. Dat is het gemak van online winkelen met AfterPay! Als je retour is verwerkt krijgen wij bericht van de webwinkel. Wij sturen je dan automatisch een betaalverzoek met het juiste bedrag.

Zorg altijd dat je het restantbedrag betaalt voor de uiterste betaaldatum of pauzeer je betaling via de AfterPay app.




Retour melden via de AfterPay app

Als je iets retour stuurt kun je dit aan ons doorgeven via de AfterPay app. Wij pauzeren dan je betaaloverzicht, zodat jij rustig kunt wachten tot je retour is verwerkt. Als je de app opent gaat het als volgt:

  • Klik op de bestelling waar het om gaat
  • Klik op het icoontje bij 'Retourneren'
  • Geef aan of je geheel of deels wilt retourneren
  • Je betaaloverzicht is nu 10 dagen gepauzeerd
  • Je krijgt bericht zodra je retour is verwerkt
  • Betaal het behouden deel van je bestelling (bij een deelretour)

 

                    



Stap voor stap 


1 | Zodra je de app opent kun je jouw openstaande bestellingen bekijken. Wil je de order (gedeeltelijk) retourneren? Klik dan op de order. 


2 | In de order zie je de optie 'Retour aanmelden' staan. Klik hier op. Let op: deze optie is alleen beschikbaar tijdens de looptijd van je eerste betaaloverzicht. 


3 | In dit scherm kun je aangeven of je de order deels of volledig retour stuurt. Doe dit door te klikken op 'Volledig retourneren' of 'Gedeelte retourneren'.


4 | Bevestig in dit scherm je keuze.



5 | De status van je bestelling is nu 'On hold*', dit staat ook bij je order. Je kunt nog steeds op de order klikken om de gegevens in te zien of de retourinformatie te bekijken.

*On hold betekent dat de betaaldatum is opgeschoven en je in de tussentijd niet kunt betalen.


6 | Op dit scherm kun je de gegevens van je order inzien en de informatie over de retour bekijken klik hiervoor op 'Retour info'. 


7 | Hier kun je de status van je retour bekijken. 


Je hebt alles geretourneerd, maar ontvangt toch een herinnering

Als je je bestelling volledig terugstuurt, zal de webwinkel dit aan AfterPay moeten doorgeven. Meestal komt je volledige betaaloverzicht te vervallen, maar soms rekent een webwinkel kosten voor het retourneren van je bestelling. Dit kun je vaak terugvinden in de voorwaarden van de webwinkel waar je hebt besteld.

Zodra we melding van de webwinkel hebben ontvangen, zullen wij het betaaloverzicht laten vervallen of je laten weten dat er nog een restantbedrag openstaat. Nadert je uiterste betaaldatum, maar is je retour nog steeds niet verwerkt? Neem dan contact met de webshop op.

 

Je hebt een deel geretourneerd, maar het bedrag klopt nog niet

Als je een gedeelte van je bestelling terugstuurt, zal de webwinkel dit aan AfterPay moeten doorgeven. Zodra dat is gebeurd, ontvang je een aangepast betaalverzoek van ons. Nadert je uiterste betaaldatum, maar is je retour nog steeds niet verwerkt? Neem dan even contact met de webshop op.

Zorg altijd dat je het gedeelte wat je houdt betaalt voor de uiterste betaaldatum of pauzeer je betaling via de AfterPay app.