Ik wil graag retourneren. Hoe werkt dat?

Lees hier alles over het terugsturen van een AfterPay-bestelling

 

Je hebt een bestelling gedaan met AfterPay als betaalmethode en wilt om wat voor reden dan ook retourneren. Hoe werkt het als je je bestelling of een gedeelte daarvan wilt terugsturen naar de webwinkel? We leggen het je uit. 

Ik wil mijn gehele bestelling retourneren

Als je je volledige bestelling wilt retourneren, dan hoef je vaak niets meer te betalen. Wel kan het zo zijn dat de webwinkel een kosten rekent voor het retourneren van je bestelling. Lees de voorwaarden van de webwinkel goed door om erachter te komen of je kosten moet betalen voor het retourneren van je bestelling. Deze kosten zullen dan blijven staan op je betaaloverzicht.

Zorg altijd dat je het restantbedrag betaalt voor de uiterste betaaldatum om administratiekosten te voorkomen. 

Ik wil een gedeelte van mijn bestelling retourneren

Wanneer je je bestelling gedeeltelijk wilt retourneren, betaal je alleen voor het gedeelte wat je houdt. Dat is het gemak van online winkelen met AfterPay! Je kunt zelf uitrekenen wat je nog moet betalen en het naar ons overmaken, of je kunt wachten tot de webwinkel jouw retour aan ons heeft doorgegeven. Wij sturen je dan automatisch een betaalverzoek met het juiste bedrag.

Zorg altijd dat je het restantbedrag betaalt voor de uiterste betaaldatum om administratiekosten te voorkomen. 




Retour doorgeven via de AfterPay app

Als je je hele bestelling of een gedeelte ervan hebt geretourneerd, kun je dit aan ons doorgeven via de AfterPay app. Wij pauzeren dan je betaaloverzicht, zodat jij rustig kunt wachten tot je retour is verwerkt. Als je de app opent gaat het als volgt:

  • Klik op de bestelling waar het om gaat
  • Klik op het icoontje bij 'Retourneren'
  • Geef aan of je geheel of deels wilt retourneren
  • Je betaaloverzicht is nu 10 dagen gepauzeerd
  • Je krijgt bericht zodra je retour bekend is
  • Betaal het behouden deel van je bestelling (bij een deelretour)

 

                    
Ik heb alles geretourneerd, maar blijf herinneringen ontvangen

Als je je bestelling volledig terugstuurt, zal de webwinkel dit aan AfterPay moeten doorgeven. Meestal komt je volledige betaaloverzicht te vervallen, maar soms rekent een webwinkel kosten voor het retourneren van je bestelling. Dit kun je vaak terugvinden in de voorwaarden van de webwinkel waar je hebt besteld.

Zodra we melding van de webwinkel hebben ontvangen, zullen wij het betaaloverzicht laten vervallen of je laten weten dat er nog een restantbedrag openstaat. Nadert je uiterste betaaldatum, maar is je retour nog steeds niet verwerkt? Neem dan contact met de webshop op.

 

Ik heb een gedeelte geretourneerd, maar het bedrag klopt nog niet

Als je een gedeelte van je bestelling terugstuurt, zal de webwinkel dit aan AfterPay moeten doorgeven. Zodra dat is gebeurd, ontvang je een aangepast betaalverzoek van ons. Nadert je uiterste betaaldatum, maar is je retour nog steeds niet verwerkt? Neem dan even contact met de webshop op.

Zorg altijd dat je het gedeelte wat je houdt betaalt voor de uiterste betaaldatum, om administratiekosten te voorkomen. Je kunt betalen met de volgende gegevens:

NL24ABNA0598152180
t.n.v. AfterPay te Heerenveen
Onder vermelding van het AfterPay-kenmerk*

* Het AfterPay kenmerk is een 9-cijferig kenmerk en staat altijd op je betaaloverzicht vermeld

Ga naar boven