Nieuws

& Persberichten

 

 

Europese retailers graag naar buitenland

E-commerce retailers in Europa willen graag uitbreiden naar andere Europese landen. Gebrek aan kennis over de markt in een ander landen en angst voor fraude blijken de voornaamste redenen om dit niet te doen. Groeipotentie en mogelijkheden voor fysieke winkels zijn de meest genoemde redenen om juist wel de grens over te steken.

Lees verder

 

AfterPay

Afletteren binnen Exact hoeft geen tijdrovende klus te zijn

Afletteren, iedere webwinkel heeft ermee te maken. Indien je veel mutaties hebt is het vaak een stuk handiger en efficiënter om dit te automatiseren. Wat zijn de opties?

Lees verder

 

 

Groei in online aankopen met AfterPay in het tweede kwartaal

AfterPay laat in Q2 2018 relatief de grootste groei zien in betaalmiddelen, het aantal consumenten dat gebruik gemaakt heeft van AfterPay is gestegen met 18%. 

Lees verder

 

 

 

NIEUW: retour aanmelden via de AfterPay app

Sinds deze week kunnen AfterPay-gebruikers zelf hun betaling pauzeren wanneer zij iets retourneren. AfterPay wil haar gebruikers met de nieuwe functionaliteit meer controle geven.

Lees verder

 

Online winkelen sterk toegenomen onder Nederlanders

Nederland staat op nummer 5 in de top 5 van landen waar het meeste online wordt geshopt. In de gehele Europese Unie is het online winkelen toegenomen. Naast Nederland shoppen mensen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken en Luxemburg veelal online.

Lees verder

 

Retourbeleid en retouren

Het retourbeleid van een webwinkel heeft invloed op het aantal retouren. Denk hierbij aan de retourtermijn en retourkosten. We zetten al onze inzichten rondom retouren voor je op een rijtje.

Lees verder

 

 

Visual search steeds vaker toegepast

Webshops zijn constant bezig met innovaties op hun site om hun verkopen verder te stimuleren. Daarbij is visual search op dit moment een van die ontwikkelingen die steeds vaker wordt toegepast. Vooral de fast fashion merken maken al volop gebruik van visual search.

Lees verder

 

Vijf-sterren-rating geen verkoopgarantie

Goede reviews zijn voor consumenten vaak een extra push om tot aankoop van een product over te gaan. Het krijgen van een 5-sterren-rating is bij veel bedrijven dan ook het streven. Toch zijn consumenten niet per sé gevoelig voor de hoogst mogelijke rating, ze nemen meestal al genoegen met een rating van drie tot vier sterren.

Lees verder

             

Voice shopping slaat niet aan

Bij de introductie van de slimme luidsprekers hadden de ontwikkelaars hoge verwachtingen van voice commerce. In enkele jaren zou het aantal aankopen via de smart speakers oplopen tot zeker 45 miljard euro. Tot op heden lijken deze cijfers echter iets te rooskleurig geschetst.

Lees verder

 

Vier fabels en vier feiten over achteraf betalen

Achteraf betalen liet het afgelopen jaar relatief de grootste groei zien van alle betaalwijzen. Toch is nog niet iedere webwinkelier overtuigd van de kracht van achteraf betalen. Hoog tijd om een aantal fabels en feiten naast elkaar te leggen.

Lees verder
Ga naar boven