Nieuws

& Persberichten

 

Vier fabels en vier feiten over achteraf betalen

Achteraf betalen liet het afgelopen jaar relatief de grootste groei zien van alle betaalwijzen. Toch is nog niet iedere webwinkelier overtuigd van de kracht van achteraf betalen. Hoog tijd om een aantal fabels en feiten naast elkaar te leggen.

Lees verder

 

 

Europese webwinkels groeien in populariteit 

Steeds meer Nederlanders shoppen bij buitenlandse webwinkels binnen de Europese Unie. De uitgaven bij Europese webwinkels liggen in het eerste kwartaal van dit jaar 15 procent hoger dan dezelfde periode in 2017. De totale opbrengst van die uitgaven ligt op bijna 400 miljoen euro. 

Lees verder

 

AfterPay

Nederlander retourneert volop

Nederlanders zijn Europees koploper in het retourneren van producten. De Nederlander vindt het geen enkel probleem om een broek terug te sturen wanneer deze toch niet aan de verwachting heeft voldaan. 

Lees verder

 

 

Consument stelt steeds meer eisen aan bezorging

Consumenten stellen steeds meer eisen aan de bezorgopties die retailers hen bieden. Het is zelfs zo dat de helft van de consumenten de online winkelmand verlaat als de aangeboden bezorgopties niet aan hun wensen voldoen. 

Lees verder

 

 

 

Fysieke winkels verwaarlozen hun wapen

Er zijn nog flink wat stappen te nemen om de Nederlandse consument de ultieme winkelervaring te bezorgen. Consumenten zijn met name ontevreden over de productkennis van medewerkers in de fysieke winkel. 

Lees verder

 

Verwachting – realiteit = retouren

Als fashion retailer wil je producten in je webwinkel zo mooi mogelijk presenteren. Vaak wordt modelfotografie gebruikt om een goed beeld te geven van hoe producten eruitzien wanneer ze gedragen worden. Maar wist je dat de manier waarop je kleding online presenteert en met name de wijze van fotografie grote invloed kan hebben op je retourpercentage? 

Lees verder

 

Retourtermijn van invloed op aantal retouren

Als je een fashion retailer vraagt wat de grootste ergernis is binnen de online verkoopwereld zal het antwoord vrijwel altijd op hetzelfde neerkomen: retouren. AfterPay heeft in samenwerking met retourenspecialist dr. Alec Minnema een manier gevonden om die retouren om te dopen in vriend, in plaats van vijand.

Lees verder

 

 

Consument verkiest lage prijs boven levertijd

Nederlanders hechten bij het online shoppen meer waarde aan een lage prijs dan aan een snelle levering. Drie op de vijf Nederlanders zijn bereid om langer op hun product te wachten als dat een lagere prijs betekent.

Lees verder

 

Ook in 2018 blijft de online omzet groeien

Thuiswinkel heeft onlangs de Thuiswinkel Markt Monitor Q1 2018 naar buiten gebracht. Hierin worden zowel de resultaten van het eerste kwartaal van 2018 als de verwachtingen over het geheel van 2018 gedeeld. 

Lees verder

             

30% meer AfterPay-gebruikers Q1 2018

Steeds meer consumenten kiezen voor achteraf betalen. Van alle online shoppers in Nederland heeft 13% minimaal één online aankoop achteraf betaald met AfterPay in Q1 2018.

Lees verder
Ga naar boven