Nieuws

& Persberichten

 

Online winkelen sterk toegenomen onder Nederlanders

Nederland staat op nummer 5 in de top 5 van landen waar het meeste online wordt geshopt. In de gehele Europese Unie is het online winkelen toegenomen. Naast Nederland shoppen mensen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken en Luxemburg veelal online.

Lees verder

 

Retourbeleid en retouren

Het retourbeleid van een webwinkel heeft invloed op het aantal retouren. Denk hierbij aan de retourtermijn en retourkosten. We zetten al onze inzichten rondom retouren voor je op een rijtje.

Lees verder

 

 

Visual search steeds vaker toegepast

Webshops zijn constant bezig met innovaties op hun site om hun verkopen verder te stimuleren. Daarbij is visual search op dit moment een van die ontwikkelingen die steeds vaker wordt toegepast. Vooral de fast fashion merken maken al volop gebruik van visual search.

Lees verder

 

Vijf-sterren-rating geen verkoopgarantie

Goede reviews zijn voor consumenten vaak een extra push om tot aankoop van een product over te gaan. Het krijgen van een 5-sterren-rating is bij veel bedrijven dan ook het streven. Toch zijn consumenten niet per sé gevoelig voor de hoogst mogelijke rating, ze nemen meestal al genoegen met een rating van drie tot vier sterren.

Lees verder

             

Voice shopping slaat niet aan

Bij de introductie van de slimme luidsprekers hadden de ontwikkelaars hoge verwachtingen van voice commerce. In enkele jaren zou het aantal aankopen via de smart speakers oplopen tot zeker 45 miljard euro. Tot op heden lijken deze cijfers echter iets te rooskleurig geschetst.

Lees verder

 

Vier fabels en vier feiten over achteraf betalen

Achteraf betalen liet het afgelopen jaar relatief de grootste groei zien van alle betaalwijzen. Toch is nog niet iedere webwinkelier overtuigd van de kracht van achteraf betalen. Hoog tijd om een aantal fabels en feiten naast elkaar te leggen.

Lees verder

 

 

Europese webwinkels groeien in populariteit 

Steeds meer Nederlanders shoppen bij buitenlandse webwinkels binnen de Europese Unie. De uitgaven bij Europese webwinkels liggen in het eerste kwartaal van dit jaar 15 procent hoger dan dezelfde periode in 2017. De totale opbrengst van die uitgaven ligt op bijna 400 miljoen euro. 

Lees verder

 

AfterPay

Nederlander retourneert volop

Nederlanders zijn Europees koploper in het retourneren van producten. De Nederlander vindt het geen enkel probleem om een broek terug te sturen wanneer deze toch niet aan de verwachting heeft voldaan. 

Lees verder

 

 

Consument stelt steeds meer eisen aan bezorging

Consumenten stellen steeds meer eisen aan de bezorgopties die retailers hen bieden. Het is zelfs zo dat de helft van de consumenten de online winkelmand verlaat als de aangeboden bezorgopties niet aan hun wensen voldoen. 

Lees verder

 

 

 

Fysieke winkels verwaarlozen hun wapen

Er zijn nog flink wat stappen te nemen om de Nederlandse consument de ultieme winkelervaring te bezorgen. Consumenten zijn met name ontevreden over de productkennis van medewerkers in de fysieke winkel. 

Lees verder
Ga naar boven