21 oktober 2016

AfterPay bestormt de lijst van beste financiële dienstverleners!

AfterPay staat op nummer 8 in de categorie ‘Cash Management Betalingsverkeer’.  Dat blijkt uit de MT Finance, het jaarlijkse onderzoek van Management Team naar de beste financiële dienstverleners van Nederland. Management team doet sinds 2001 jaarlijks onderzoek naar de kwaliteit en populariteit van leveranciers van financiële diensten. Het onderzoek is uitgevoerd door Inscope Consulting, een kennisonderneming van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

 

Cash Management Betalingsverkeer:

1 ABN AMRO 39%

2 ING Groep 36%

3 iDEAL 32%

4 Rabobank 30%

5 PayPal 22%

6 Mastercard 11%

7 Visa 9%

8 AfterPay 8%

9 BNP Paribas 7%

9 American Express (Amex) 7%

11 Deutsche Bank 6%

11 Van Lanschot Bankiers 6%

13 SNS Bank 5%

14 Knab 5%

15 Adyen 5%

 

Dit jaar doen zich niet alleen enkele opvallende verschuivingen voor, maar is AfterPay een opvallende ‘nieuwe binnenkomer’, AfterPay bestormt de lijst met direct een 8e positie op de lijst. Niet gek als we de meest recente nieuwsberichten lezen; Betalen met AfterPay stijgt 60 procent.   AfterPay is blij en trots met deze positie en ziet daarin een bevestiging dat men op de juiste weg is.

 

Nederlanders, en dan vooral vrouwen, betalen steeds vaker achteraf bij het webwinkelen. Mannen voldoen transacties het liefst (nog?) direct met iDeal, Paypal of creditcard. Dat blijkt uit de eCommerce Payment Monitor over het eerste halfjaar van 2016. Dat is een onderzoek naar betaalmethoden in Nederland dat wordt uitgevoerd door GfK, in samenwerking met iDEAL en Thuiswinkel.org.

 

Onderzoek:

In totaal vulden 659 mensen de vragenlijst in. Voor het onderzoek zijn 15 verschillende vakgebieden geselecteerd. De geënquêteerden gaven hun mening voor een of meerdere gebieden waar ze beslissingsbevoegd voor zijn.

 


Ga naar boven