6 januari 2017

Hoe duurzaam is uw webwinkel?

Duitsland is in Europa koploper als het gaat om aankopen via mobiele apparaten. In 2015 hebben maar liefst 51% van de Duitsers minstens één keer een aankoop gedaan via een mobiel apparaat. In vergelijking met Nederland (38%) of heel Europa (41%) is het duidelijk dat m-commerce in Duitsland erg populair is.

 

Consumenten hebben behoefte aan goede functionerende mobiele websites of apps. Webwinkels springen op de juiste manier in op deze vraag. In Duitsland beschikt 82% van de online winkels naast een desktopwebsite, ook over een voor mobiel-geoptimaliseerde versie of shopping app

Dat veel Duitse webwinkels ook beschikken over een mobiele versie of app van hun website, is natuurlijk geen verassing. Als u kijkt naar de Duitse m-commerce markt, is het heel verstandig om als webwinkelhouder te zorgen dat er een goed lopende app is.

Ook wat betreft de uitgaven staat Duitsland bovenaan het rijtje. Per mobiele shopper wordt er zo’n 659 euro uitgegeven. met dit bedrag werkt het land zich op de tweede plaats na Engeland, waar per persoon voor 732 euro wordt gewinkeld. Wel overschrijdt Duitsland met dit bedrag ruim het Europees gemiddelde van 497 euro. (Euro tekens

M-commerce in Duitsland is voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor de toenemende e-commerce in het land. Zo is in 2016 de m-commerce in Duitsland met een omzet van zo’n 17.8 miljard euro, goed voor 33,2% van het lands totale retail e-commerce. Tussen nu en 2019 zal de populariteit van online shoppen naar alle waarschijnlijkheid nog blijven stijgen.

Hiermee zal het aantal smartphone-eigenaren waarschijnlijk ook toenemen. Het is dus goed denkbaar dat de m-commerce de komende tijd nog wel verder zal stijgen. Het is dan voor (e)retailers verstandig om hierop in te spelen en hun webshop te optimaliseren voor mobiel gebruik.

 


Ga naar boven