2 december 2016

E-mails vol met animaties

Doormiddel van GIF (Graphics Interchange Format) kunt u uw mails naar uw  klanten levendiger en leuker maken.  GIF- animaties zijn geschikt om sneller de aandacht bij klanten te wekken en hierdoor misschien wel conversie te verhogen.

Dit zijn 6 dingen die u kunt doen met een GIF:

  1. Geef extra aandacht aan een product: Een saai plaatje is opeens verassend en trekt de aandacht.
  2. Vertel een complex verhaal door middel van een korte animatie: Een uitleg van een apparaat omzetten in een korte animatie.
  3. Benadruk een element: Met een GIF-animatie kunt u de belangrijkste elementen benadrukken
  4. Bespaar ruimte: Door een lange boodschap samen te vatten in een korte boodschap om u lezers in uw verhaal mee te nemen.
  5. Leg het proces uit: Met de animatie toont u een bepaalde actie in een paar seconde, terwijl u er in een tekst meerdere zinnen voor nodig hebt.
  6. Demonstreer een product: u kunt een product in actie zien om de werking ervan te tonen.

 

Een paar praktische tips:

-        Zorg dat uw GIF-animatie bovenin uw nieuwsbrief zichtbaar is en die meteen de aandacht trekt.

-        Gebruik niet in elke nieuwsbrief een GIF-animatie omdat anders het verassende effect weg is.

-        Zorg dat u een GIF-animatie in verhouding is met andere belangrijke elementen in uw nieuwsbrief.

-        Houd het kort en simpel. Maak geen complexe afbeeldingen en lange animaties.

 

GIF-animaties trekken de aandacht van de klant en zorgen voor meer conversie. Gebruik het slim en niet te veel.

 

 


Ga naar boven