30 november 2016

Nog mobieler in 2017

Google heeft een ‘mobile first’ aanpak aangekondigd voor 2017, omdat het aantal mobiele zoekopdrachten de desktop ruimschoots voorbij zijn. Dat mobiel steeds groter wordt dan desktop, was in 2016 al bekend, maar hoe dit zich verder ontwikkelt is nog maar de vraag. Lees hieronder de voorspellingen voor 2017.

Deze mobiele groei komt natuurlijk niet onverwachts. Jongeren waren al altijd bereikbaar en sinds korte tijd is hier ook sprake van bij de ouderen. Ook zij lezen het nieuws, bekijken video’s en onderhouden contact met vrienden, allemaal via hun mobiel. Het is daarom van groot belang om inzicht te verkrijgen in de markt en hoe deze zich in 2017 verder ontwikkelt.

Mobiele zoekers worden vaker klanten
Zoekers hebben steeds specifiekere zoekopdrachten en komen dan uit op de website die deze zoekopdracht kan vervullen. Het zijn micro-momenten waar bedrijven goed op moeten inspelen, werkt de website niet optimaal dan is de kans groot dat de bezoeker ook gelijk weer afhaakt. Maar vinden ze gelijk wat ze zoeken, dan zullen ze dit ook sneller aanschaffen.

Online advertenties
In het afgelopen jaar waren 47% van de online advertentie-inkomsten, afkomstig van mobiel. Terwijl dit een jaar eerder nog rond de 30% lag. Er is al een grote verschuiving naar mobiel in het budget van bedrijven. Maar nog steeds wordt er weinig budget uitgegeven aan mobiel, in vergelijking met de tijd die hier op wordt doorgebracht.

Normaal betalen verdwijnt
Na de invoer van het contactloos betalen, is dit met ongeveer 183 procent gestegen. Dit zal de aankomende jaren ook alleen maar groter worden. Het betaalgemak van contactloos, online of achteraf betalen is voor iedereen beschikbaar. Met één druk op de knop kan een bestelling geplaatst en betaald worden.

Opkomst van video
Video groeit al enorm onder millenials, de helft van deze doelgroep bekijkt alleen nog video’s op hun smartphone. Video elementen worden ook steeds meer geïntegreerd op social media. Zo begon Snapchat met de foto’s en video. Hierna volgde  Facebook met de ‘live’ functie en nu kan dit zelfs op Instagram. Met een video kan een boodschap beter worden overgebracht omdat het mogelijk is meer te laten zien.  

Onderschat als bedrijf de waarde en het belang van het inzetten van  mobiel niet. Iedereen is de hele dag online, bijhouden hoeveel stappen er zijn gezet of een app die aangeeft wat de beste tijd is om naar bed te gaan, voor ieder moment van de dag is er wel iets. Speel daar als bedrijf handig op in door uit te zoeken wie uw doelgroep is en wat zij online doen.  


Ga naar boven