11 november 2016

Singles day levert 9.2 miljard dollar op in eerste vijf minuten

Partners van Alibaba hebben bij Singles Day, het jaarlijkse koopjesfeest dat vandaag in China is begonnen, in de eerste vijf minuten al 9.2 miljard dollar omgezet.

Om middernacht ging Singles Day van start met een muzikaal extravaganza in de zuidelijke miljoenenstadt Shenzhen. Zelfs grote internationale sterren zoals Kobe Bryant en David Beckham namen deel aan het event, waar voor het eerst Taiwan en Hong Kong ook aan mee doen.

Ongeveer 40.000 handelaren bieden gedurende 24uur zo'n 6 miljoen producten aan bestaande uit 30.000 merken. De uiteindelijke omzet wordt geschat op ongeveer 20 miljard dollar. Dit is ongeveer 6 miljoen dollar meer dan vorig jaar!
Alibaba is echter niet de enige partij die extra lage prijzen aanbiedt, zo kun je ook op JD.com extra lage prijzen verwachten, wat zorgt voor een nog grotere totaal omzet.

Enigszins opvallend is dat 84% van de aankopen via de mobiele apparaten wordt opgegeven.

Mooi om te weten is dat Cyber Monday, Jack Ma van Alibaba in 2009 inspireerde om een eigen variant te maken voor de Chinese markt. Een aantal jaren later is de omzet van Singles Day al vele malen hoger dan de Amerikaanse varianten.

 


Ga naar boven