5 november 2016

TV-commercial stimuleert online winkelen

Second screens fungeren steeds meer als een verlengstuk van (online) televisie en video. Kijkers raken door het ene scherm getriggerd om op het second screen actie te ondernemen. Dit blijkt uit het Achieving Deliousness, adapting to an increasingly content-hungry world-onderzoek van Adobe.

 

Actief op de laptop

Tegenwoordig blijkt meer dan een derde (38 procent) van de kijkers online winkelen te gaan winkelen na het zien van een commercial. Hiernaast surft 27 procent naar de mediasite van de show die hij bekijkt. Tevens zijn veel kijkers al online zonder directe aanleiding: 63 procent is tijdens het tv-kijken actief op de laptop.

Dol op multi-screening

Tegenwoordig zijn consumenten zijn dus gek op multi-screening. Als gevoelens worden gepolst bij consumenten komen de volgende resultaten naar boven: 81 procent voelt zich vermaakt, 76 procent voelt zich productief en 53 procent zegt gefocust te zijn als ze naast tv-kijken met een ander device bezig zijn. Maar het type device dat voorkeur heeft, verschilt wel per generatie.

Over het algemeen noemen millennials de smartphone als primary screen, gevolgd door de laptop of desktop en tot slot de tablet. Gen X’ers en babyboomers kiezen eerder voor de laptop of desktop, waarna de smartphone en tablet volgen.


Ga naar boven