13 december 2016

Twee miljard millenials, hoe bereikt u hen?

Over de hele wereld zijn er twee miljard Millennials. Ze zijn allemaal geboren tussen 1980 en 2000 en zitten precies tussen Generatie X en de Digital Natives in. De Millennials zijn opgegroeid tijdens de digitale revolutie. Maar wie zijn ze en hoe bereik u ze als bedrijf zijnde?

 

Millennials kunt u opdelen in vijf segmenten:

- De Socializers: ze houden van vrijheid, entertainment en hechten veel waarde aan familie

- De Conservatives: ze houden van duidelijkheid, tradities en structuur

- De Achievers: ze zijn ondernemende netwerkers naast de familie en vinden maatschappelijke vooruitgang erg belangrijk

- De Creatives: ze zijn idealistisch met een open mind

- De Challengers: ze zijn erg competitief, avontuurlijk, streven voor vooruitgang en zijn risicozoekers

 

Doordat Millennials erg verschillend zijn ten opzichte van voorgaande generaties, werken de oudere marketingtools niet meer of minder bij ze. Millennials gebruiken alle moderne technologieën, weten alles van de nieuwste gadgets en leren snel over alle media. Millennials zijn gevoelig voor bedrijven met een uniek en eerlijk verhaal, ze willen zich kunnen identificeren met het bedrijf. Het inzetten van vloggers, bloggers en andere influencers helpt hierbij. Hierdoor zijn de Millennials dichter bij hun informatiebron: social media. Maar ze zijn ook offline te vinden, vooral tijdens events en face-to-face-momenten zijn ze in voor wat persoonlijk contact om dichter bij het merk te komen.

Millenials hebben een bewijsdrang, ze willen niet alleen op social media laten zien hoe leuk hun leven is maar deze drang zet zicht voort op de werkvloer. Millennials zijn harde werkers die zich graag bewijzen en dit uit zich in prestaties. Millennials zijn workaholics en nemen liever nooit vrij. Mobiele telefoon en het internet zijn redenen dat ze zulke harde werkers zijn. Doordat ze 24 uur per dag online te bereiken zijn, zijn ze vaak buiten werk ook bezig met hun baan.

Dus als u Millennials wilt bereiken, gebruik influencers, social media en richt niet teveel op één ding. Millannials komen in vele soorten en mate, Socializers, Conservatives, Achievers, Creatives en Challengers. Het vergt misschien wat inspanning maar het is de moeite waard om erachter te komen hoe u ze kunt bereiken.

 

 

 


Ga naar boven