31 januari 2017

5 tips social media tips voor u!

De algemene stelregel op sociale media: denk na voordat u iets post. Alleen maar borstklopperij wordt niet geloofd én niet gewaardeerd. Beheers uw impulsen. Oftewel: je bent veel meer én veel langer zichtbaar dan je in eerste instantie misschien denkt. Onderstaande 5 tips kunnen helpen grote missers te voorkomen.

Do’s

#1 Houd maat

De ideale frequentie om te posten is niet in marmer gebeiteld. Wees in elk geval consequent en post regelmatig. Waak ervoor om uw volgers te overvoeren met boodschappen en informatie. Dat kan gaan irriteren!

#2 Wees persoonlijk

Gooi de gelikte marketingpraat van uw af en doe alsof u een praatje maakt met uw klant. Mijd jargon, maar schrijf u posts in uw persoonlijke spreekstijl. Zo maak u zich als merk menselijker en laat u klanten zien wat het anders maakt dan de rest

#3 Creëer autoriteit

Plaats relevante informatie, laat uw klantenservice updates of actuele meldingen verspreiden en deel wat u te weten bent gekomen over nieuwe ontwikkelingen in uw vakgebied. Als u regelmatig betrouwbare informatie verschaft, zullen uw volgers u als autoriteit gaan zien en eerder aan uw merk denken bij een aankoop.

#4 Maak een checklist

  • Check altijd de grammatica en taalkundige twijfelgevallen
  • Zorg ervoor dat de informatie die u wilt posten ook gedeeld kan worden
  • Check of de tijd waarop u uw bericht plaatst, een tijd is waarop uw doelgroep online is
  • En niet onbelangrijk: ga ook altijd even na of de links die u in uw posts verwerkt ook echt werken.

#5 Wees kieskeurig

U hoeft niet iedereen die u volgt zelf ook te volgen. Neem de mensen met wie u in het echte leven contact hebt als uitgangspunt. Denk na wat degenen die u wilt gaan volgen over u zeggen. Ook klanten zien dat u gelinkt bent. Vertegenwoordigen de mensen die u volgt waar u en uw bedrijf voor staan?

 


Ga naar boven