AfterPay blikt terug op succesvol 2017

Bij AfterPay geloven wij dat een betaalmethode meer is dan simpelweg een transactie van A naar B brengen. Wij geloven dat de consument een duidelijke betaalvoorkeur heeft. Voor 3,5 miljoen Nederlanders is dat inmiddels AfterPay. De consument van nu wil makkelijk, veilig en vooral altijd en overal online kunnen winkelen. Het afgelopen jaar hebben wij daarom volop gefocust op het verbeteren van onze diensten om deze AfterPay fans nog beter te bedienen. Vol trots kijken we dan ook terug op de ontwikkelingen in 2017!

#1 AfterPay app
In april ging onze app live. Hiermee heeft de consument volledig de touwtjes in handen. Met de AfterPay app heeft men altijd en overal een handig overzicht van alle AfterPay bestellingen. Betalen kan met slechts een klik op de knop en de informatie is altijd actueel en up-to-date. Inmiddels zijn er al ruim 140.000 actieve gebruikers. Meer dan 10% van alle inkomende betalingen wordt gedaan vanuit de AfterPay app.

#2 Chatbot Sofie
In juni kregen we versterking van onze digitale collega Sofie. Zij beantwoordt meer dan 20% van alle klantvragen die aan AfterPay worden gesteld. Met Sofie heeft de consument al binnen enkele seconden antwoord op zijn of haar vraag. Komt Sofie er niet uit? Dan helpt één van onze collega’s de consument verder. De toevoeging van Sofie aan onze klantenservice geeft consumenten de mogelijkheid om contact op te nemen op de manier die zij zelf prettig vinden. Sofie zit 24/7 klaar om alle vragen te beantwoorden.

#3 Backend updates
Door systeemupdates in augustus zijn we in staat om een exponentiële groei van transacties probleemloos te verwerken. In Q3 van 2017 steeg het marktaandeel van AfterPay met 50%, zo bleek uit de Thuiswinkel Markt Monitor. Ook de extreem hoge orderaantallen van Green Thursday, Black Friday en Cyber Monday vlogen vlekkeloos door onze database! Zo zijn we constant bezig met het optimaliseren van onze systemen.

#4 My AfterPay live
Naast onze AfterPay app ging in september ook My AfterPay live. In deze persoonlijke online omgeving heeft de consument alle controle over zijn of haar betalingen vanaf bijvoorbeeld een laptop of desktop.

#5 De grens over
Inmiddels is AfterPay hét merk geworden voor achteraf betalen in meerdere Europese landen. Zo zijn de eerste Nederlandse webwinkels al live in Duitsland. De komende tijd gaan wij het aantal koppelingen hiervoor uitbreiden om iedere crossborder-webwinkel optimaal te kunnen bedienen.

#6 RTL Campagne
In oktober hebben we het RTL4 programma ‘Een Goed Stel Hersens’ gesponsord. Samen met enkele webwinkels waren we ook te zien in de commercials rondom dit programma, dat wekelijks door bijna een miljoen kijkers werd gevolgd.

#7 Green Thursday
Op 23 november 2017 was het tijd voor Green Thursday. Op deze dag boden we samen met meer dan 100 webwinkels al vanaf de dag voor Black Friday mooie kortingen voor consumenten. Dankzij de multichannel-aanpak met onder andere e-mailcampagnes, berichten vanuit de AfterPay app, de inzet van social en bannering hebben we veel awareness gecreëerd rondom deze campagne. Dit was niet mogelijk geweest zonder alle participerende webwinkels. Green Thursday en Black Friday waren goed voor een recordaantal orders met AfterPay. Zo zie je hoe je elkaar kunt versterken!

Een blik vooruit
Het komende jaar gaan we natuurlijk door met het ontwikkelen van onze diensten. Zowel voor als achter de schermen en voor zowel consument als webwinkel. Hoe makkelijk zou het zijn wanneer je al in de AfterPay app je retour kunt aanmelden? Of als je op voorhand kunt aangeven dat je gespreid wilt betalen? Of wanneer je AfterPay al binnen een uur kunt aanbieden in je webwinkel? Hou ons in de gaten! Op naar nog meer orders en een knallend, voorspoedig en zorgeloos nieuw jaar!

Benieuwd naar de toegevoegde waarde van AfterPay? Klik hier!