23 januari 2017

Consumenten besteden steeds meer tijd aan e-mail

 Consumenten besteden steeds meer tijd aan e-mail. Het blijkt dat e-mail een goede manier is om millennials te bereiken. Het gebruik ervan verandert wel.

Sinds de opkomst van social media is e-mail al een aantal keren dood verklaard, maar toch blijft de aandacht ervoor toenemen. Dit blijkt uit een jaarlijkse studie van Adobe in de Verenigde Staten, de Adobe Digital Insights. De tijd die wordt besteed aan e-mails, is het afgelopen jaar met 17% toegenomen. Vooral millennials, consumenten met een leeftijd tussen de 18 en 34 jaar, blijven er veel gebruik van maken.

Dit komt mede door de smartphone. Volgens Adobe opent 90% e-mailberichten op de telefoon. Voor het versturen en ontvangen van persoonlijke e-mails wordt de desktopomgeving steeds minder gebruikt. Nog maar 29% zegt dat ze de desktop regelmatig gebruiken.

Met de overgang naar smartphone heeft e-mail een vaste plek gekregen tussen alle communicatiemiddelen. De helft van de millennials geeft zelfs aan in de ochtend meteen hun inbox te controleren voor nieuwe berichten.

Er is sprake van een ‘always on’ e-mailcultuur, een nieuw bericht moet direct gelezen worden. Per week besteedt men gemiddeld bijna 7,5 uur uur aan e-mail. Hiervan is ongeveer 4 uur zakelijk en iets meer dan 3 uur gaat het over privézaken. B2C marketeers kunnen consumenten ook onder werktijd steeds beter bereiken, dit blijkt uit de jaarlijkse studie van Adobe. Die ‘privétijd’ is sinds vorig jaar met zes procent licht toegenomen.

 


Ga naar boven