17 februari 2017

Menselijk contact, nog steeds belangrijk!

Bedrijven die hun geld nog verdienen met menselijk contact. Restaurants, real life winkels en kappers bijvoorbeeld. Steeds meer merken kiezen voor een gedigitaliseerde customer experience. Hoe zorgt u dat u als marketeer voor tevreden klanten die terugkomen als u moet vertrouwen op een digitaal systeem?

Een groot deel van ons leven brengen we online door. Via mobiele telefoons, social media, apps en het wereldwijde web creëren we een tweede digitale wereld. De customer brand experience is vrijwel helemaal digitaal geworden in plaats van via menselijk contact. Organisaties zijn hierdoor vaak ‘faceless’. Klanten spreken het bedrijf alleen als er iets mis is met de systemen en hierdoor komt er dan persoonlijk contact die er normaal nooit is

Er zijn meerdere instrumenten om de digital customer experience te verbeteren. Een aantal zijn:

1. Blijf testen:

Organisaties testen websites en apps vaak alleen voordat ze live gaan. Maar eigenlijk moet u dit altijd blijven doen. Als marketeer kunt u vertrouwd zijn met A/B-testen, maar vergeet niet de snelheidstesten.

 2. Realtime monitoring promoten

Promoot het gebruik van een Application performance management oplossing (APM-oplossing)  in uw organisatie. Deze oplossing brengt bottlenecks (momenten dat het niet goed gaat) in kaart. Als marketeer heeft u altijd baat bij deze informatie. Want met harde cijfers en resultaten is het makkelijker aansturen op een betere customer experience.

3. Een belangrijke toepassing van APM-oplossing  voor marketeers is het proactief omzetten van een negatieve klantervaring naar een positieve. Dit is belangrijk, want ontevreden klanten kunnen op social media zorgen voor negatieve publiciteit

Wat u ook doet: de klant accepteert geen errors, verbroken verbindingen en lange laadtijden. Zorg er ook voor dat u hier zo min mogelijk last van hebt. 


Ga naar boven