15 februari 2017

Mobiel-vriendelijke website is een must in 2017

Waarom je in 2017 echt een mobiel-vriendelijke website moet hebben

Iedereen kent het beeld wel, een trein vol mensen onderweg naar hun werk. Ze blijven naar hun scherm staren in plaats van naar buiten. Misschien niet altijd het leukste beeld maar dit zijn wel uw (potentiële) klanten en die wilt u niet mislopen of verliezen vanwege een website die niet goed werk op mobiele apparaten.

Google heeft aan het begin van 2017 bekend gemaakt dat zij gaan werken met een ‘mobile first’ aanpak. Dit wil zeggen dat mobiele websites, die mobiel vriendelijk zijn, een betere ranking krijgen. Google heeft hier voor een hele goede reden want de laatste jaren is het gebruik van de smartphone en tablet enorm toegenomen. In Nederland bezit bijna 90% van de bevolking een smartphone, dit laat zien dat de smartphone de laatste jaren veel terrein heeft gewonnen.

Responsive website

Een website is mobiel vriendelijk wanneer u niet hoeft in te zoomen om iets te lezen. De meest gebruikte manier hiervoor is een responsive website.
Een responsive website schaalt de beelden automatisch naar het formaat van het beeldscherm, waarmee de website wordt geopend. Wanneer potentiele klanten ‘verdwalen’ op uw website, is de kans dat ze snel terug komen klein en dat wilt u natuurlijk niet. Wilt u testen of uw website een responsive website is? Open uw website op een desktop en verklein het beeld. Schaalt het mee, dan is uw website responsive!

Voordelen

-          Mobiel-vriendelijke websites hebben voorrang op Google

-          Smartphone en tablet gebruik zal blijven stijgen

-          Teksten zijn goed leesbaar

-          De kans is groot dat de bezoeker meer leest, omdat het beter leesbaar is

-          Door meer te lezen, blijft de bezoeker langer op uw website


Ga naar boven