Omzetrecords verbroken tijdens Black Friday weekend

Tijdens het weekend van Black Friday zijn in Nederland weer e-commercerecords verbroken. Amerikanen doen al jaren hun kerstinkopen tijdens het weekend van Black Friday en Cyber Monday. Inmiddels hebben ook Nederlanders deze shoppingdays omarmd.

Uit voorspellingen vooraf kwam de verwachting naar voren dat fysiek het beter zou doen dan online tijdens dit weekend. Niets bleek minder waar. Waar het aantal online orders toenam, was het in de winkelstraten juist minder druk dan vorig jaar. Steeds meer webwinkels haakten in op de kortings- en koopgekte en stuntten met lage prijzen en speciale aanbiedingen. Al een week voor Black Friday startten de grote jongens uit de e-commerce, zoals Bol.com en Cooblue.

AfterPay pakte dit jaar groots uit met Green Thursday, de donderdag voor Black Friday. Meer dan 100 webwinkels deden mee met kortingen en aanbiedingen speciaal voor consumenten in combinatie met achteraf betalen via AfterPay. Consumenten lijken geduldig te hebben gewacht, vanaf 00.00 uur ’s nachts werden de acties op de website van AfterPay massaal bekeken.

Benieuwd naar het succes van Green Thursday? Binnenkort delen we enkele inzichten en analyses!