5 maart 2017

Online food snelste groeier in online bestedingen

Telecom (48 procent), consumentenelektronica (37 procent) en huishoudelijke apparatuur (36 procent) hebben momenteel het grootste aandeel in de bestedingen op het internet. Nederlandse consumenten verwachten in 2021 ongeveer een derde van hun aankopen online te doen.

Het component food en near food bezit slechts een aandeel van 12 procent. Echter groeit dit component wel het hardst met markaandelen die jaarlijk verviervoudigen. Dit is gebleken uit het onderzoek The future of shopping according to the customer van GfK voor Shopping Tomorrow. 

En andere invloedrijke trends is Cross-Border shopping, wat sinds 2015 een feit is in online winkelen. In dit jaar kocht 23 procent van de Nederlanders via een buitenlandse webshop, dit leverde in totaal een bedrag van 513 miljoen euro op. Dit was een stijging van 32 procent ten op zichte van een jaar eerder. Bij dit winkelgedrag over de grens zijn Aziatische webwinkels de absolute favoriet met een aandeel van 34 procent. Hiernaast verwacht 25 procent van de consument de komende 5 jaar een eerste aankoop te doen bij een Aziatische webwinkel.

De groei in online winkelen wordt veroorzaakt door de groeiende populariteit van mobiele apparaten. In 2016 was het aantal aankopen via de mobiele telefoon met 66 procent gegroeid naar 8 procent per jaar. Het component food en near food zal naar verwachting op de smartphone (25 procent) zelfs populairder worden dan op de tablet (22 procent). Ook het betalingsverkeer loopt steeds vaker via de Smartpohne, denk maar aan de app van uw bank. Ook AfterPay biedt u als consument een app aan waarmee u snel en gemakkelijk uw betalingen kunt bekijken en betalen. Op deze manier heb heeft de consument nog meer de touwtjes in handen en kan deze ongeacht de locatie en het tijdstip voor bestellingen betalen. Houd de website in de gaten want de AfterPay Mobiele App gaat binnenkort live!

 

Afterpay App

 


Ga naar boven