14 januari 2018

Consumenten willen product eerst zien voor ze betalen

Shoppen in de fysieke winkel is in de VS nog steeds 10 keer populairder dan online winkelen. Online shoppen groeit echter 3 keer sneller dan offline. De Amerikaanse consument kiest voornamelijk voor online, omdat ze dan 24/7 kunnen winkelen. Het grootste voordeel van de fysieke winkel is volgens deze consumenten dat men eerst het product kan zien en voelen, voordat ze ervoor betalen.

Iets meer dan de helft van de Amerikanen (51%) doet hun aankopen liever online dan offline. Het belangrijkste argument voor offline winkelen blijft de tastbaarheid van een product. De consument kan gelijk zien, voelen en passen of het product aan de verwachting voldoet. De angst om een product te ontvangen dat niet aan de verwachting voldoet, is de belangrijkste reden om liever offline te shoppen dan online. Consumenten die wel liever digitaal shoppen noemen als belangrijkste redenen de mogelijkheid om 24/7 te shoppen, het kunnen vergelijken van prijzen vergelijken en de betere prijzen en aanbiedingen in de winkel.

Bron: Emerce

 

 

 

 


Ga naar boven