31 mei 2018

Girav over de samenwerking met AfterPay

Girav: het succesvolle merk van lange t-shirts voor mannen. Het geheim? Dichtbij je core business blijven en jezelf omringen met partners die hetzelfde doen. Girav vertelt over hun kracht en de samenwerking met achteraf betaalmethode AfterPay.

Hoe is Girav ontstaan?

Het idee van Girav is eigenlijk uit frustratie geboren. Als lange man van 1,96m moest ik vaak naar de XXL of 3XL-hoek om kleding uit te zoeken terwijl ik een normaal postuur heb. De kledingindustrie gaat uit van gemiddelden, wat betekent dat lange(re) mannen veel kleding niet kunnen dragen. Te kort of te wijd! Zo ontstond het idee om langere T-shirts te maken met een betere pasvorm en lange levensduur. Wat heb je immers aan lange shirts als ze na een paar keer wassen flink gekrompen en uit model zijn? We merkten ook dat je vaak slechte service krijgt bij (web)winkels. We wilden daarom een optimale klantenservice. Als er iets is moet het naar 100% tevredenheid worden opgelost! Kortom, uit de behoefte voor lengte, kwaliteit en goede service is Girav ontstaan.

Waar ligt jullie kracht?

Wij geloven in de kracht van kwaliteit. Van de materialen en stoffen die we gebruiken tot de ervaring in onze webshop. Met een klein en compact team werken we hard aan de essentie van Girav: mannen blij maken met goede T-shirts. We zijn goed in wat we doen omdat we dicht bij deze kern blijven. We zitten kort op de bal doordat we rechtstreeks aan de eindconsument leveren vanuit ons hypermoderne magazijn. Geen gedoe met allerlei distributeurs, agenten en tussenschakels. Dit geld steken we liever in het nog beter maken van onze producten. Alles wat niet bij de kern hoort besteden we uit, zo blijven we kwaliteit leveren en houden we focus. We hebben bijvoorbeeld partners op het gebied van logistiek, marketing, het beheer van de webshop en voor payments. Overal zoeken we de beste partijen die een bewezen trackrecord hebben en die innovatief zijn.

“Doe waar je goed in bent en zoek partners die dit ook doen!”

Welke invloed heeft achteraf betalen gehad op jullie conversie?

We dachten dat we goed zaten met de mogelijkheid om vooraf te betalen en de optie om gratis te verzenden en te retourneren. Toch is er een hele grote groep mensen die het prettig vindt achteraf te betalen. Het heeft ons verrast hoeveel dit er zijn. We zien dat we hier vooral nieuwe klanten mee aantrekken. De drempel om een eerste aankoop te doen wordt zo een stuk lager. De groep twijfelaars die makkelijk een winkelwagentje achterlaat, lijkt nu ineens over de streep te komen. Men bestelt gemakkelijker twee maten om thuis rustig te passen. Door achteraf betalen aan te bieden neem je een stuk onzekerheid weg bij de klant. We bieden nu een paar jaar achteraf betalen aan, maar zijn enkele maanden geleden gaan samenwerken met AfterPay. In Nederland zien we duidelijk dat de conversie met AfterPay hoger ligt dan met andere achteraf betaalmethodes. Dit lijkt vooral te danken aan de hoge naamsbekendheid. Dit geeft de consument een gevoel van vertrouwen.

“Door achteraf betalen aan te bieden neem je een stuk onzekerheid weg bij de klant”

Jullie zijn ook actief in Duitsland. Wat is het verschil met de Nederlandse markt?

Sinds enkele weken bieden we AfterPay ook aan in Duitsland. Hier zien we duidelijk ander consumentengedrag dan in Nederland. Duitse consumenten zijn een stuk voorzichtiger dan Nederlanders. Wanneer je hier geen achteraf betalen aanbiedt, gaan consumenten ook echt aan de bel trekken. Zeker met een nieuw merk en een nieuw product in een nieuwe markt is dit wel een dingetje. De zekerheid die AfterPay consumenten geeft is daar dan ook enorm veel waard.

Hoe ziet de toekomst van Girav eruit?

Ons plan is om heel dicht bij ons product en concept te blijven. Goede kwaliteit blijven leveren, innoveren en vooral mensen blij maken. Dit willen we in een aantal extra landen doen, met name in Noord-Europa. We blijven trouw aan wie we zijn. Zo houden we focus en blijven we flexibel.


Ga naar boven