28 november 2018

Green Thursday nóg succesvoller dan vorig jaar

Op donderdag 22 november, de dag voor Black Friday, was het Green Thursday. AfterPay’s eigen dag waarop consumenten al vóór Black Friday met korting konden shoppen in combinatie met achteraf betalen via AfterPay. Er deden meer dan 80 webshops mee. Ook dit jaar was Green Thursday weer een daverend succes! Er was een groei van maar liefst 60% ten opzichte van Green Thursday vorig jaar in het aantal orders wat met AfterPay is afgerekend.

Na Green Thursday is het Black Friday. In 2016 was het fenomeen Black Friday nog relatief onbekend in Nederland. Dit jaar bleek het erg populair te zijn, het was twee keer zo druk als het jaar ervoor. Uit onderzoek van Kieskeurig bleek dat het aantal aanbiedingen is verdubbeld ten opzichte van aanbiedingen van eerdere dagen. De productgroepen waar de meeste kortingen in werden gegeven waren televisies, gevolgd door smartphones en consoles. Opvallend is dat er dit jaar meer vrouwen tijdens Black Friday hebben gewinkeld, er was een toename van 13% te zien.

Via de betaalwijze iDEAL werd er op Black Friday 3,5 miljoen betalingen gedaan. Vorig jaar bedroeg de totale omzet van Black Friday 207 miljoen euro. Dit jaar was Black Friday in Nederland goed voor een online omzet 275,5 miljoen euro. In de week van Green Thursday en Black Friday werd er door consumenten 27% meer uitgegeven dan een reguliere week. We zijn heel benieuwd hoe de orderaantallen zich in de weken tot Kerst ontwikkelen!


Ga naar boven