30 april 2019

Kleding- en sportartikelen meest online gekocht

Online shoppen is populair in Europa. Duitsland, Engeland en Frankrijk tellen de meeste online shoppers. Het aantal online shoppers neemt elk jaar verder toe. In 2018 deed 60% van de Europeanen tussen de 16-74 jaar een online aankoop. Het aandeel onder de jongere online shoppers groeide het hardst. Meer dan acht op de tien Nederlandse internetgebruikers hebben in 2018 goederen of diensten besteld via het internet. Dit waren zo’n 12,3 miljoen consumenten boven de vijftien jaar. In dit artikel is meer te lezen over hoe Nederlanders winkelen en online betalen.
 
De branches waarin Europeanen de meeste online aankopen deden waren kleding & sportartikelen (64%) en reis- en vakantieverblijven (53%). Online shoppers tussen de 16- en 24 jaar kochten de meeste kleding en sportartikelen (72%), 25- tot 54 -jarige online shoppers kochten de meeste huishoudelijke artikelen (50%) en 55- tot 75 -jarigen deden de meeste online aankopen in de reis- en vakantiebranche. Gemiddeld deed de Europese online shopper een of twee aankopen per drie maanden. Het gemiddelde aankoopbedrag lag tussen de €100 en €499.
 
Bijna zeven op de tien (69%) online shoppers melden dat zij geen enkel probleem hebben gehad tijdens het bestellen van hun aankopen. De problemen die Europese online shoppers het meest ondervonden, hadden te maken met een tragere levering dan was aangegeven op het moment van de aankoop. In Nederland wordt er hard aan dit probleem gewerkt, met name op het gebied van duurzaam en flexibel pakketten verzenden. Je leest er in dit artikel meer over.
 
Europeanen die niet online shoppen geven als reden vaak (gebrek aan) privacy of de veiligheid bij online betalen op. Bij AfterPay staan deze twee onderwerpen hoog in het vaandel. In dit artikel is meer te lezen over de voordelen die consumenten ervaren bij achteraf betalen. 
 
 
 

Ga naar boven